Hoe bestel ik bij jullie?
Zoek in de webshop het product dat je wenst en plaats het in je winkelwagen. Als je een Music Circle account aanmaakt gaat het makkelijker!
Naar welke landen bezorgt Music Circle?
Music Circle heeft voor de merken die we voeren de licentie om deze enkel in de Benelux te verkopen. Je kunt dus enkel producten bij ons kopen als je bezorgadres in België, Nederland of Luxemburg is.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Zolang je producten in je winkelmandje hebt geplaatst maar nog niet betaald kun je alles wijzigen. Wanneer je je bestelling echter hebt betaald is het niet meer mogelijk deze via de webshop te wijzigen. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op service@musiccircle.nl om te zien of we het verzenden nog kunnen stoppen en de wijziging doorvoeren.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Wanneer je je bestelling hebt betaald is het niet meer mogelijk deze via de webshop te annuleren. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op service@musiccircle.nl om te zien of we het verzenden nog kunnen stoppen en de order annuleren.
Kan ik een product bestellen dat niet op voorraad is bestellen?
Ja, mits het nog leverbaar is. Plaats het product in je winkelwagen, reken af en je bestelling wordt automatisch geleverd wanneer het product weer leverbaar is.
Wanneer is mijn product weer op voorraad?
Wanneer het bekend is wanneer een product weer op gaat zijn staat dit vermeld bij het product. Let wel, dit is altijd een inschatting en het komt voor dat het product eerder of later pas op voorraad komt.
Je kunt een product op je wensenlijst zetten door het hartje bij het product aan te vinken. Je krijgt dan automatisch een melding wanneer het product weer op voorraad is.
Kan ik een product bestellen buiten het assortiment?
Indien het een product is van één van de merken die Music Circle voert is dit meestal wel mogelijk. Stuur ons een bericht met de productgegevens via service@musiccircle.nl en we gaan voor je aan de slag.
Kan ik als zakelijke klant korting krijgen?
Als je meer dan 5 stuks van eenzelfde product wilt afnemen en de orderwaarde is minimaal €1.500,- willen we kijken of er ruimte voor korting. We brengen dan graag een offerte uit.
Kan ik mijn bestelling terugsturen?
Binnen 30 dagen kun je zonder opgave van redenen je product retourneren. Naar keuze kun je het omruilen voor een ander product of we storten het aankoopbedrag aan je terug. Natuurlijk moet het product wel in nieuwstaat zijn zodat het opnieuw verkocht kan worden.
Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
Heel gemakkelijk, ga naar het overzicht van je orders in je Music Circle account en kies daar welk product je wilt retourneren. We sturen je dan de retour instructies.
Heb je geen Music Circle account? Stuur ons dan een email op service@musiccircle.nl onder vermelding van je ordernummer en het product wat je terug wilt sturen. We sturen je dan de retour instructies.
Moet ik betalen voor het terugsturen?
Ja! Natuurlijk krijg je in het geval van een retour je aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten volledig terug, echter, de kosten van het terugsturen zijn voor je eigen rekening.
Waarom moet ik betalen voor het terugsturen?
Music Circle is bezorgd over het milieu en we willen onze impact daarop zoveel mogelijk beperken. Retouren zijn erg schadelijk voor het milieu, immers, het product is heen en weer gestuurd en de buitenverpakking is meestal niet herbruikbaar. Daarom willen we klanten ontmoedigen om zomaar iets te bestellen om uit te proberen.
Wanneer kan ik de terugbetaling verwachten bij een retour?
Uiterlijk 14 dagen na de retourmelding en zo snel mogelijk na ontvangst van de goederen zal de terugbetaling plaatsvinden.
Wanneer kan ik mijn order retour sturen?
Snel na je retourmelding ontvang je instructies en een RMA-nummer zodat we je order kunnen herkennen bij ontvangst. Je hebt 14 dagen de tijd na ontvangst van het RMA-nummer om je order retour te sturen.
Hoe moet ik het product verpakken om terug te sturen?
In een stevige verpakking waardoor het product niet beschadigd raakt bij het vervoer. Bij voorkeur in dezelfde verpakking als waarin het naar je toe is gestuurd.
Mocht het product incompleet, beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Welke producten kan ik niet terugsturen?
De volgende producten kunnen vanwege hun aard niet teruggenomen worden onder de 30-dagen regel:
- Producten met software waarvan het zegel verbroken is of de activatiecode is gebruikt
- Download producten
- Beschadigde en defecte producten. Defecte producten vallen onder onze garantie regels.
- Producten zonder de originele verpakking of incompleet
- Hygiënische producten waarvan de verzegeling verbroken is. Denk hierbij aan (in-ear) hoofdtelefoons.
- Sommige speciale bestellingen buiten ons assortiment. Dit stemmen we voor aankoop altijd met je af.
Waar kan ik terecht met vragen?
Stuur je vraag naar service@musiccircle.nl en we gaan het voor je uitzoeken.
Wat als ik een klacht wil indienen?
Uh-oh, er is dus iets verkeerd gegaan. Allereerst onze excuses want we streven ernaar om de best mogelijke service te geven. Maar soms gaat het ook bij ons weleens mis en helaas heb je dat dus ervaren. We vinden dat ontzettend vervelend en willen dit graag voor je oplossen.
Stuur je klacht naar service@musiccircle.nl en we gaan er meteen mee aan de slag.
Hebben we je niet naar tevredenheid kunnen helpen?
Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Is mijn betaling/bestelling gelukt?
Je bestelling is definitief wanneer de betaling gelukt is. Dit zie je meteen op je scherm en je krijgt ook een bevestiging per e-mail. Als je handmatige overboeking als betaalmethode hebt gekozen dan krijg je een bevestiging van je order zodra de betaling bij ons binnen is.
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op de volgende manieren
- iDEAL
- Bancontact
- Mastercard
- VISA
- Handmatige overboeking
Extra zekerheid bij betalen
Zoek je nog meer zekerheid voor je aankoop? Als je met VISA of Mastercard betaalt krijg je extra aankoopbescherming, zie hier hoe dat werkt:
Mastercard: https://www.mastercard.nl/nl-nl/personal/voordelen-mastercard/bestelling.html
VISA: https://www.icscards.nl/klantenservice/verzekeringen/zo-werkt-de-aankoopverzekering
Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, dat kan. Gebruik je VISA of Mastercard om te betalen. Bij de bestelling reserveren we het bedrag op je creditcard. Het bedrag wordt afgeschreven na de levering, achteraf dus.
Verkopen jullie cadeaubonnen?
Nee, op dit moment nog niet.
Kan ik een cadeaubon inwisselen bij Music Circle?
Nee, op dit moment nog niet.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Na je aankoop ontvang je de factuur per e-mail. Je kunt altijd later in je Music Circle account alle facturen van voorgaande orders bekijken en downloaden.
Wanneer kan ik de terugbetaling verwachten bij een retour?
We streven ernaar om binnen 7 dagen na ontvangst van de goederen het bedrag terug te storten.
Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?
In principe op dezelfde manier als je de betaling hebt gedaan, indien dit niet mogelijk is vragen we je om een bankrekening waar we het bedrag op mogen storten.
Wordt mijn zending dezelfde dag nog verstuurd?
Wanneer je je bestelling plaatst voor 14u op een werkdag plaatst dan proberen we deze dezelfde middag nog te versturen. Afhankelijk van de drukte lukt dit niet altijd. Bestellingen na 14u worden meestal de eerstvolgende werkdag verstuurd. Ook hier kan het soms voorkomen dat het nog wel lukt deze order dezelfde middag nog te versturen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
1 tot 3 dagen na het versturen worden je producten geleverd. De producten van Music Circle worden verstuurd vanuit magazijnen in Nederland, België en Frankrijk. De levertijd hangt dan ook af van waaruit de goederen komen. Je krijgt altijd een Track & Trace code waarmee je je zending kunt volgen.
Kan ik het bezorgadres wijzigen?
Ja, in het afsluitende gedeelte van je bestelling, juist voordat je de betaling doet kun je kiezen voor een afwijkend bezorgadres. Wanneer je hebt betaald en de order is definitief is dit niet meer mogelijk.
Naar welke landen bezorgt Music Circle?
Music Circle heeft voor de merken die we voeren de licentie om deze enkel in de Benelux te verkopen. Je kunt dus enkel producten bij ons kopen als je bezorgadres in België, Nederland of Luxemburg ligt.
Kan ik het tijdstip voor bezorging kiezen?
Nee, helaas niet.
Kan een product vandaag nog geleverd worden?
Meestal niet. Neem contact op via service@musiccircle.nl en we zoeken uit of we het nog dezelfde dag voor je kunnen regelen. Hiervoor worden wel extra kosten aangerekend.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, omdat we geen fysieke winkels hebben is dit niet mogelijk. Heb je het dringend nodig, neem contact op via service@musiccircle.nl en we zoeken uit of er toch iets mogelijk is.
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet bezorgd is?
Check het volgende:
- Controleer met behulp van de Track & Trace code de status van je pakket bij de vervoerder.
- Check of het bezorgadres wat je hebt ingevuld juist is
- Heb je misschien een ‘Niet thuis’ briefje van de vervoerder in je brievenbus? Wellicht is het dan bij je buren bezorgd of kunt je het ophalen in een pakketshop.
Als je 3 dagen na de oorspronkelijke leverdatum nog niets hebt ontvangen neem dan contact met ons op via service@musiccircle.nl en we zoeken het voor je uit.
Wat moet ik doen als ik slechts een gedeelte van mijn bestelling heb ontvangen?
Omdat de producten van Music Circle verspreid liggen over verschillende magazijnen kan het zijn dat je je bestelling in meerdere delen ontvangt. Voor iedere deel ontvang je een Track & Trace code.
Mocht je desondanks constateren dat slecht een deel van je zending geleverd is neem dan contact met ons op via service@musiccircle.nl en we zoeken het voor je uit.
Hoe lang heb ik garantie op mijn bestelling?
Je krijgt bij Music Circle standaard 2 jaar garantie op je aankoop. We verkopen enkel kwaliteitsmerken dus we hebben er alle vertrouwen in dat je hierop geen aanspraak hoeft te doen. Mocht een product onverhoopt toch defect raken tijdens deze periode neem dan contact met ons op via service@musiccircle.nl en we gaan het oplossen.
Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?
Ai, dat is vervelend zeg! Met onze strenge kwaliteitscontrole zorgen we dat alle zendingen in perfecte staat worden verstuurd en we werken ook met de beste vervoerders. En toch gaat het helaas wel eens mis. Het erg vervelend dat dit net bij jou bestelling is gebeurd.
Uiteraard gaan we dit voor je oplossen maar daarvoor hebben we wel informatie over de schade nodig. Graag ontvangen we dan ook foto’s die ons helpen de schade te beoordelen:
- Is de buitenste verpakking beschadigd bij aflevering? Maak er een foto van, bij voorkeur voordat je het pakket opent. Zorg dat het duidelijk is dat het ons pakket betreft door ook het verzendlabel mee te fotograferen.
- Is de productverpakking beschadigd? Graag ook foto’s.
- Tenslotte het artikel zelf, graag de zichtbare schade fotograferen.
We ontvangen deze foto’s graag via service@musiccircle.nl zodat we dit voor je kunnen oplossen.
Is reparatie altijd gratis?
Als een product defect raakt tijdens de garantieperiode en het gaat om een fabricagefout dan is de reparatie gratis.
Wanneer het defect door eigen toedoen komt zijn er wel kosten verbonden aan de reparatie. Op voorhand is niet te zeggen hoe veel dat is. Neem contact met ons op via service@musiccircle.nl zodat we een prijsopgave kunnen doen alvorens we aan de reparatie beginnen.
Waarom is kopen bij Music Circle milieuvriendelijker?
Omdat we rechtstreeks vanuit onze distributeurs naar jou verzenden, wordt een transportstap overgeslagen. Bij andere webshops worden producten eerst naar hen opgestuurd voordat deze naar jou worden doorgestuurd. Door deze stap over te slaan bespaart Music Circle op CO2-uitstoot en verbruiken we minder verpakkingen.
Hebben jullie een showroom of een fysieke winkel?
Nee. Music Circle verkoopt enkel online via het dropshipping-concept. Dit betekent dat een product dat via Music Circle wordt besteld rechtstreeks door de distributeurs waarmee we werken naar jou als eindklant wordt gestuurd.
Naar welke landen bezorgt Music Circle?
Music Circle heeft voor de merken die we voeren de licentie om deze enkel in de Benelux te verkopen. Je kunt dus enkel producten bij ons kopen als je bezorgadres in België, Nederland of Luxemburg ligt.
Heeft Music Circle de laagste prijs?
Dat proberen we zeker. We houden nauwlettend de markt in de gaten en passen onze prijzen aan waar het kan.