Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe kan ik dit doen?

 

Kan ik mijn bestelling terugsturen?
Binnen 30 dagen kun je zonder opgave van redenen je product retourneren. Naar keuze kun je het omruilen voor een ander product of we storten het aankoopbedrag aan je terug. Natuurlijk moet het product wel in nieuwstaat zijn zodat het opnieuw verkocht kan worden.

Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
Heel gemakkelijk, ga naar het overzicht van je orders in je Music Circle account en kies daar welk product je wilt retourneren. We sturen je dan de retour instructies.

Heb je geen Music Circle account? Stuur ons dan een email op service@musiccircle.nl onder vermelding van je ordernummer en het product wat je terug wilt sturen. We sturen je dan de retour instructies.

Moet ik betalen voor het terugsturen?
Ja! Natuurlijk krijg je in het geval van een retour je aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten volledig terug, echter, de kosten van het terugsturen zijn voor je eigen rekening. Normaal wel. Maar om 2023 goed te beginnen mag iedereen die in januari 2023 een bestelling plaatst het product gratis retourneren!


Waarom moet ik betalen voor het terugsturen?
Music Circle is bezorgd over het milieu en we willen onze impact daarop zoveel mogelijk beperken. Retouren zijn erg schadelijk voor het milieu, immers, het product is heen en weer gestuurd en de buitenverpakking is meestal niet herbruikbaar. Daarom willen we klanten ontmoedigen om zomaar iets te bestellen om uit te proberen.


Wanneer kan ik de terugbetaling verwachten bij een retour?
Uiterlijk 14 dagen na de retourmelding en zo snel mogelijk na ontvangst van de goederen zal de terugbetaling plaatsvinden.


Wanneer kan ik mijn order retour sturen?
Snel na je retourmelding ontvang je instructies en een RMA-nummer zodat we je order kunnen herkennen bij ontvangst. Je hebt 14 dagen de tijd na ontvangst van het RMA-nummer om je order retour te sturen.


Hoe moet ik het product verpakken om terug te sturen?
In een stevige verpakking waardoor het product niet beschadigd raakt bij het vervoer. Bij voorkeur in dezelfde verpakking als waarin het naar je toe is gestuurd.

Mocht het product incompleet, beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Welke producten kan ik niet terugsturen?
De volgende producten kunnen vanwege hun aard niet teruggenomen worden onder de 30-dagen regel:
- Producten met software waarvan het zegel verbroken is of de activatiecode is gebruikt
- Download producten
- Beschadigde en defecte producten. Defecte producten vallen onder onze garantie regels.
- Producten zonder de originele verpakking of incompleet
- Hygiënische producten waarvan de verzegeling verbroken is. Denk hierbij aan (in-ear) hoofdtelefoons.
- Sommige speciale bestellingen buiten ons assortiment. Dit stemmen we voor aankoop altijd met je af.

 
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies